tirsdag 1. februar 2011

Hva er dagens tema?

Jungle Party? Aussie day? Sunday funday? Jelly shots? Ja, du gjettet riktig - Bocas del Toro (Panama) er litt av en party oey! Noe som er goey for en periode. Man moeter mye folk, i tillegg til at oeyene rundt og strendene er utrolig fine, men man sover altfor lite. Jeg var der i ca 10 dager, hadde det morro, men er glad for aa ha reist videre. Planen var ikke aa bli saa lenge, men jeg moette saa mange kjent folk (altsaa folk jeg har moett tidligere i Costa Rica) i tillegg til mange nye, hyggelige mennesker. Engelsken min er litt merkelig for tiden i og med at jeg har vaert omringet av baade folk fra Amerika og fra Australia. Jeg fikk spesielt mye pes av amerikanerne hvis jeg brukte det australske slengordet for flip flops som er thongs, haha! Uansett, Bocas del Toro er et av de mest populaere stedene for backpackere i Panama, saa absolutt verdt aa oppleve. Jeg bodde foerst paa Mondo Taitu hostel som ogsaa er en bar som har happy hour fra 7pm-8pm, det vil si at du kan kjoepe en oel for litt under 3kr i en hel time... Mondo er et bra sted aa vaere sosial og ha det goey, men herre, rommene var ikke mye aa skryte av. Altsaa, absolutt rent og pent, men fryktelig varmt om kvelden siden det kun var kontorvifter der. I tillegg saa stoppet vannet for timesvis hver eneste dag, noe som blir irriterende naar man staar der med saape i hendene, saape i haaret eller munnen full av tannkrem. Altfor billig var det heller ikke. Jeg byttet til et roligere hostel lenger ned i gaten, Calypso, som hadde air con i rommet, privat toalett (som alltid hadde vann), stoerre kjoekken og var billigere i tillegg. Godt valg! Vi dro jo selvsagt til Mondo nesten hver kveld for aa vaere sosiale.. I loepet av dagene saa leide vi sykler og dro paa lange turer for aa se oeyen, vi tok taxi baat for aa se de andre oeyene (blant annet Red Frog Beach, som ja, har roede frosker, og der saa jeg ogsaa et dovendyr) og spilte billiard + domino etter solen gikk ned. Jeg har ogsaa feiret min foerste Australia Dag, som jeg tror var 26.januar, som bestod av aa spille cricket paa stranden, australsk fotball paa en annen strand og aa drikke oel. Hyggelig.
Bocas var en bra tur, men etter over en uke fikk jeg endelig rompa i gir og kjoepte bussbillett. Natt til idag tok jeg nattbussen helt til Panama City, som skal ta 11 timer, men tok lenger, hah. Naa er jeg paa hostel Luna's Castle og har blitt gjenforent med et par aussies jeg moette i Bocas. Vi skal alle til Colombia etterhvert, saa naa blir det en del planlegging ang seilbaater som reiser gjennom San Blas oeyene og ned til Colombia - en 5 dagers tur som er altfor dyr! Kom gjerne med donasjoner! (Heldigvis faar man gratis pannekaker til frokost her!)

Jungle Party at Mondo Taitu:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar