mandag 21. mars 2011

Hvor gikk tiden?

Jeg syns tiden gaar fortere enn...enn...noe som gaar ekstremt fort. Naa maa jeg for forste gang planlegge litt, altsaa finne ut hvor jeg vil gaa og hvor lenge jeg har tid til aa vaere forskjellige steder. Kanskje det er lettere aa utsette flybilletten hjemover? Men da er plutselig penger et problem... Uansett!

Naa som tiden renner ut gjor jeg mange ting paa veldig kort tid. Det er morsomme historier aa fortelle fra hver eneste dag, men det blir for mye aa skrive paa ett innlegg, saa tenkte heller jeg faar skrive ned noen faa hoydepunkt.
Cali (Colombia) - Latin Amerikas salsa by! BBQ paa hostellet og hele gjengen ble med ut og danset salsa natten lang. Dagtid var det tid for skikkelig turist sightseeing. Var for forste gang paa et museum (gull museum) og tok ogsaa en tur innom en Zoo og hoerte loeven broele og matet en lama.
San Agustin (Colombia) - Red paa hester i aasene og hadde en guide til aa fortelle oss litt om historien til de eldgamle statuene som byen er kjent for. Samme dag red vi opp til en park hvor vi kunne se flere statuer. Moette en fyr fra Brazil som har reise fra soer til nord og anbefalte en rekke ting. Chile er naa ogsaa paa listen min (til tross for daarlig tid).
Popayan (Colombia) - Sendte desperat klaer til hurtigvask. Var der kun én dag, noe jeg er glad for, fordi jeg senere moette en jente som hadde blitt ranet der (fikk en pistol pekt rett i magen midt paa gaten paa lyse dagen).
Buss til Ecuador - Stod opp 4:00 om morningen, pakket ferdig, laget matpakke, tok taxi 4:30 til busstreminalen, bussen dro 5:00, sove resten av veien frem til grensen!
Forst maatte vi ha et stempel for aa forlate Colombia, jeg ble nesten nektet aa dra siden mannen som jobbet der ikke kunne telle og mente at jeg hadde vaert der en dag over visumtiden min. Heldigvis er de ikke altfor strenge saa lenge du staar paa ditt. Forsteinntrykk av Ecuador: vakkert! Og billig, kun 16 kr for middag med suppe til forrett.
Otavalo (Ecuador) - Er kaldt om kvelden! Men har til gjengjeld et av latin Amerikas storste ute markeder. Her kjopte jeg favoritt tingen min, en dobbel hengekoeye til underkant av 100kr, score!
Quito (hovedstaden i Ecuador) - Er en altfor stor by oppe i fjellet. Men det fine hostellet jeg bodde paa, Secret Garden, reddet det hele. I tillegg til menneskene jeg var sammen med der.
Baños (Ecuador) - Fantastisk liten by med masse muligheter for ekstremsport. Jeg er ikke saa rik, og ikke saa toff som jeg trodde, saa jeg gjorde bare noen faa ting. Vi kjorte dune buggies og saa blant annet flere fossefall. Dagen etter var jeg med paa canyoning (rappellering ned fossefall) og senere feiret vi St. Patrick's Day med gronn drikke. Og saa var jeg fotograf for vennene mine som var toffe (eller dumme) nok til aa hoppe fra broen (i en svinge, ikke strikk, selvom det ser veldig likt ut).

Bilder kommer senere!!!

For oeyblikket - i PERU og endelig tilbake til kysten, Máncora!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar